صنعت آسانسور و پله برقی قطعاً یکی از صنایع با اهمیت بالا در کشور ماست. این صنعت که از صنایع پایین دستی صنعت ساختمان محسوب می شود، به دلیل آن که محصولات خارجی سهم بالایی در پله برقی را دارند،بر روی تراز تجاری کشورمان نیز موثر است. با این وجود علم بازاریابی و فروش کمتر در میان فعالان این صنعت دیده می شود.
باید از نگاه سنتی بازاریابی فاصله بگیریم، اما این به معنای کنار گذاشتن این آموزههای سنتی نیست، بلکه باید آنها را با علم روز تطبیق داده و تقویت کنیم. وی شناسایی بازارهای موجود در ایران و معرفی توانمندیهای آن را از برنامههای این همایش اعلام کرد و گفت: بازاریابی و فروش تنها علم نیست، بلکه باید نمونه های عملی و کاربردی نیز آموزش داده شود و از دستاوردهای موفق استفاده شود.
اکنون با توجه به موضوعاتی که اشاره شد، به نظر می رسد بازاریابی، می تواند نقش خود را در صنعت آسانسور و پله برقی نیز ایفا کند و با افزایش بهره وری و رضایت مشتری، به رشد اقتصاد ملی کمک کند.