رویکرد کتاب «استراتژی مارکتینگ» ریشه در تدوین و اجرای برنامه مارکتینگ دارد. در سراسر کتاب، چارچوب برنامهریزی جامعی براساس توسعه قابلیتهای مارکتینگ و مزیت رقابتی، طراحی برنامههای مارکتینگ یکپارچه و مدیریت روابط بلندمدت با مشتریان ترسیم و تشریح میشود. همچنین بر موضوعاتی مانند نیاز به یکپارچگی در فرآیند برنامهریزی استراتژیک، طراحی برنامههای مارکتینگ بر اساس اخلاق و مسوولیت اجتماعی، یکپارچهسازی و هماهنگی تصمیمات مارکتینگ با دیگر تصمیمات وظایف گوناگون کسبوکار به عنوان کلید دستیابی به ماموریت کلان و چشمانداز سازمان تاکید شده است. در سراسر کتاب، مثالهایی از برنامهریزی و پیادهسازی موفق ارائه و چالشهای پیش روی بنگاهها در زمینه استراتژی مارکتینگ ارائه شده است. مولفان کتاب، استادان برجسته دانشگاههای آمریکا هستند و کتابشان را بر پایه اسلوبهای دانشگاهی تالیف کردهاند. این کتاب در شمار درسنامههای دانشگاهیِ معتبر است.